Mitt navn er Eduard Braun Hitler

av (forfatter) og Finn B. Larsen (oversetter).

Egmont 2001 Innbundet

Midt under en direktesending på tysk fjernsyn avslører en ukjent mann sin identitet: "Mitt navn er Eduardo Braun Hitler!". Ingen tror han, men en ukeavis med synkende opplag innleder en granskning av mannens bakgrunn i håp om å gjøre et scoop og avsløre han. Eduardo Hitler starter et politisk parti - Det Nye Universelle Partiet. Gamle nazikoryfeer, nynazister og snauskaller slutter seg villig til, og drømmer om en fremtid bygget på vold og brutal overmakt.

Forlag Egmont

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788204073754

EAN 9788204073754

Omtalt sted Tyskland

• "Pøbelkomiteen - roman" av Arne Svingen
  • "Den sorte greven - Napoleons rival og den virkelige greven av Monte Cristo" av Tom Reiss
  • "Regnbuen" av D.H. Lawrence
  • "Siste akt - kriminalroman" av Nils Nordberg