Menneskehunger

kriminalroman

Gyldendal 2019 Innbundet

Samme dag politiførstebetjent Odd Singsaker kommer tilbake fra pappaperm, gjør en arkeolog i Trondheim en uhyggelig oppdagelse i en grav fra 1200-tallet: Lårbeinet til skjelettet i graven er byttet ut med en knokkel av helt ny dato. Kort tid senere blir en restaurantanmelder funnet drept i den lukkede bakgården til et av byens bedre spisesteder. Kroppen mangler hele det ene beinet.
Odd Singsaker står overfor en forbryter som skal komme til å utfordre og teste alle hans evner. En selvsikker morder som spiller et utspekulert spill, og som kommer Singsaker skremmende tett inn på livet: En dag oppdager han en blodflekk i sin egen datters barnevogn. Blodet stammer fra den drepte restaurantanmelderen.
Menneskehunger er en krim om en grav fra middelalderen, om kokekunst, lengsel etter hevn og menneskets destruktive appetitt. Og om sårbarheten hos en aldrende småbarnsfar.

ISBN13 9788205529564

EAN 9788205529564