Menneskehunger

kriminalroman

Gyldendal 2019 Innbundet

Samme dag politiførstebetjent Odd Singsaker kommer tilbake fra pappaperm, gjør en arkeolog i Trondheim en uhyggelig oppdagelse i en grav fra 1200-tallet: Lårbeinet til skjelettet i graven er byttet ut med en knokkel av helt ny dato. Kort tid senere blir en restaurantanmelder funnet drept i den lukkede bakgården til et av byens bedre spisesteder. Kroppen mangler hele det ene beinet.
Odd Singsaker står overfor en forbryter som skal komme til å utfordre og teste alle hans evner. En selvsikker morder som spiller et utspekulert spill, og som kommer Singsaker skremmende tett inn på livet: En dag oppdager han en blodflekk i sin egen datters barnevogn. Blodet stammer fra den drepte restaurantanmelderen.
Menneskehunger er en krim om en grav fra middelalderen, om kokekunst, lengsel etter hevn og menneskets destruktive appetitt. Og om sårbarheten hos en aldrende småbarnsfar.

ISBN13 9788205529564

EAN 9788205529564

Omtalt sted Trondheim

Sjuende bok om Odd Singsaker.

Det foregår en arkeologisk utgraving i Trondheim. Funnet er et skjelett fra 1200-tallet. Samme dag som Singsaker er tilbake på jobb etter pappaperm, har noe besynderlig skjedd med skjelettet. Lårbeinet er byttet ut med et av mye nyere dato.
Et par ungdommer finner et lik i en konteiner utenfor en av byens restauranter. Liket mangler et bein.
Få dager senere oppdager Singsaker en blodflekk på datterens putetrekk i vognen. Blodet viser seg å tilhøre liket i konteineren...

Nok en sidevender fra Brekke.

Woah! Denne klarte jeg nesten ikke å legge fra meg! Jørgen Brekke tar oss med rett inn i en halsbrekkende, heslig og fengende krimhistorie fra første side! Jeg var sikker på at jeg hadde gjettet hvem som var morderen og det ganske lenge, men neida...

• "Siste skanse" av David Baldacci
  • "Full storm - naturkatastrofer og ekstremvær i Norge" av Olav Viksmo-Slettan