Med støv på hjernen

Aschehoug 2008 Innbundet

Randi Svendsen er husmor, forholdsvis nygift og forholdsvis lykkelig. Hun gir mann og barn næringsrike måltider, og hun vasker og skrubber, til hun gnir forgyllingen av kjærligheten og slår lykken ut med oppvaskvannet. Hun er så opptatt med å stelle at hun selv blir ustelt. Så dukker slangen i paradiset opp. Gressenken i etasjen over kommer trippende inn i hennes sterile hjem på sine usømmelige høyhælte sko. Og herr Svendsen blir lamslått over at det finnes så velpreserverte kvinner. Med bonusmateriale fra originalutgivelsen og filmen.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203194603

EAN 9788203194603

Genre Humor

Omtalt tid Etterkrigstiden

Omtalt sted Oslo

Mestselgende litteratur i Norge på 1950-tallet. Alle sjangre.
Listen er sortert i tilfeldig rekkefølge og er ikke komplett.