Mannen som jaget sin egen skygge

av (forfatter), Elisabeth Bjørnson (oversetter) og Stieg Larsson (opprinnelig forfatter).

Gyldendal 2017 Innbundet

Lisbeth Salander i fengsel!
Lisbeth Salander soner en kortere straff i et kvinnefengsel og gjør alt for å holde seg unna de interne konfliktene mellom fangene. Men når Benito, fengselets gjengleder og verste innsatte, gang på gang mishandler en ung kvinne fra Bangladesh, går Lisbeth imellom og stopper henne. Benitos posisjon i fengselet svekkes, og hun gjør alt for å hevnes.
Lisbeth får besøk av Holger Palmgren. Han har fått tak i dokumenter som kaster et nytt lys over myndighetenes overgrep mot henne da hun var barn. Hun ber Mikael Blomkvist om hjelp med etterforskningen. Sporene leder til en svært rik finansmann, Leo Mannheimer.
Hva har Lisbeths barndom med denne rike finansmannen å gjøre? Og hvordan skal Lisbeth håndtere de økende truslene fra Benito og gjengen hennes?
I den femte Millennium-boken, Mannen som jaget sin egen skygge, gjør Lisbeth Salander opp med barndommen sin.

ISBN13 9788205494350

EAN 9788205494350