Havørnens skrik

av (forfatter), Lene Stokseth (oversetter) og Stieg Larsson (opprinnelig forfatter).

Kagge 2023 Innbundet

Endelig er Lisbeth Salander tilbake!

Utenfor medias søkelys pågår det en rovdrift i Norrland, dagens ville vesten, hvor rike storkonsern ikke sparer på noe for å få tilgang til naturressurser og landområder. Kriminelle gjenger, tiltrukket av den enorme tilstrømmingen av nye penger, operer i skyggene.

Mikael Blomkvist setter seg på toget til Älvsbyn for å delta i datterens bryllup, men blir dratt inn i hendelser som setter både han og hans familie i fare. Lisbeth Salander befinner seg også nordpå, for å knytte et avbrutt familiebånd, som viser seg å være utsatt for trusler. Deres veier krysses igjen, og sammen havner de i stormens øye i den lille byen Gasskas.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2023

Serie Millennium (7)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Vil si st boka var bedre enn forventet! Absolutt en krimbok som er verdt å lese.

Dessverre har ikke Smirnoff greid å bevare karakterene på en god måte. Selv om boken er tildels spennende, er språket og skrivemåten ikke helt etter min smak. Rotete og ikke i nærheten av hva Larsson leverte

• "All slags kjærlighet" av Ingrid Persaud
  • "Shylock er mitt navn" av Howard Jacobson