Mageboka

sju steg mot å like kroppen din

av (forfatter) og Anna Fiske (illustratør).

Kagge 2021 E-bok

Hvorfor skal kvinners mager helst være helt flate, mens andre kroppsdeler gjerne kan være store og svulmende? Hvorfor skal selve kilden til liv, hjemmet til livmoren og fordøyelsen, være usynlig? Da journalist og idéhistoriker Hilde Østby ble 45 år, skjønte hun at hun hadde hatet magen sin i nøyaktig 30 år. Her begynte jakten på opprinnelsen til selvforakten - i nevrologi, psykologi, kulturhistorie og eget liv. Ligger svaret på gåten i hjernen vår? I klesindustrien? I menns blikk? I magasinforsider, i kvinners sosiale kontroll seg imellom? Hilde Østby leter etter løsningene, og finner overraskende svar på gåten. Denne boka er en antislankebok. Det er en hyllest til livet og kjærligheten, kanskje den kan hjelpe deg også med å like kroppen din bedre - gjennom sju steg.

«Uhyre ærlig, kunnskapsrikt - og morsomt - om et traume som dessverre deles av nær halve befolkningen.» Marta Breen

Forlag Kagge

• "Vi levde i går - roman" av Naja Søtje-Thomsen
  • "Jeg drømte at du drømte om meg" av Fanny Vaager
  • "Bli mor no?" av Kristina Leganger Iversen
  • "Svart lego" av Kristin Hamran Storrusten
  • "Antifeministen" av Rune Salvesen
  • "Passasjerhistorier" av Ylva Østby
  • "Gutten i mørket - roman" av Harald Rosenløw Eeg
  • "Stress og korleis leve med det - 9 historier, 14 tips" av Anne Gunn Halvorsen
  • "Happy ending - 13 skeive historier" av Anitra Guddal Figenschou
  • "Apestjernen" av Frida Nilsson