Måltidet i Emmaus

noveller

Cappelen Damm 2008 Innbundet

Boka inneholder ni noveller, hvor vi blant annet møter en bibliotekar som setter bøker tilbake på feil plass med vilje, en lærer som lyver om historiske fakta, og en mann som ofrer hus, jobb og ekteskap for å finne en fallert pornomodell i Stockholm.

En bibliotekar setter bøker tilbake på feil plass med vilje. En lærer lyver om historiske fakta. En mann ofrer hus, jobb og ekteskap for å finne en fallert pornomodell fra Stockholm. En kunstner med en genial ide saboteres av sin hybelvertinne. En meteorolog ringer tilbake til åstedet for sin seksuelle debut. En hypokonder får vite at han skal bli blind - eller har legen bare lurt ham?

Dette er noen av innfallsvinklene i de ni novellene som utgjør Kristian Klausens debut som forfatter. Sentralt står begjær, ensomhet og angst, samt refleksjoner omkring alle former for kunst.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788202286378

EAN 9788202286378

En forfatter med glimt i øyet. Leser ikke mye noveller, men denne samlingen likte jeg. Link til et innlegg på bloggen min om boken

• "Fierce kingdom" av Gin Phillips
  • "Globus - roman" av Kristian Klausen
  • "Dagbøkene - roman" av Kristian Klausen
  • "Akilles - roman" av Kristian Klausen
  • "Det feige hjerte" av Javier Marías
  • "Angiveren - roman" av Terje Holtet Larsen
  • "Goethe dauer - fortellinger" av Thomas Bernhard
  • "Kunsten og måten å nærme seg avdelingssjefen på for å be om lønnspålegg" av Georges Perec
  • "Dette er: Hanne Krank" av Marte Thingstad
  • "Davids bror ; Omgivelser - roman" av Kjell Askildsen