Dette er: Hanne Krank

av (forfatter) og Marte Thingstad (illustratør).

Ulstadløkken forl. 2010 Heftet

Har du noen gang følt deg litt TOM inni? -Hanne Krank lever et ensomt, men regelmessig liv. Slik kunne det ha fortsatt i lange tider, hadde det ikke vært for at Hanne utvikler et stort hull i magen - hun er tom inni! For en skam. Attraktivt er det heller ikke. Hva kan hun gjøre? Vi følger Hannes odyssè fra repetitiv tristesse, gjennom heidundrende personlighetseksperimenter sponset av Den norske Stat, eleverte samtaler med fordums filosofer og lefling med New Age-bevegelsens luftige løsninger. Nyt hennes dyptfølte tolkninger av offerrollen, og topp det hele med en tur på tivoli. Det hele gjengitt i en særegen strek, med aparte bifigurer og et eget soundtrack inkludert! Hvordan møter vi våre opplevelser av meningsløshet, og hvordan tilfører vi livene våre innhold? Gjennom samspillet mellom bilde og tekst berører fortellingen om Hanne Krank disse temaene på en frisk og original måte.

Forlag Ulstadløkken forl.

Serie Hanne Krank (1)

For et fantastisk nytt bekjentskap, dette er mitt første møte med Hanne Krank og jeg digger henne! Mye å like i denne lille perlen av en bok, historien, språket (til og med litt trøndersk...), tegningene, detaljene, gjenkjennelsesfaktoren, soundtracket og persongalleriet. Jeg lo godt og vil nok beholde denne en liten stund for gjenlesing før den sendes videre. Read and Release - www.bookcrossing.com

• "På museet" av Kitty Crowther
  • "Byttingen" av Anan Singh