Liv, levende, død

av (forfatter) og Alex Dahl (oversetter).

Kagge 2023 Innbundet

Den norske, internasjonale forfatterstjernen Alex Dahl har med Liv, levende, død skrevet en medrivende psykologisk thriller om skjønnhetens farer, maktens fristelser og en mors altoverskyggende kjærlighet til sin sønn.

Liv holder lav profil i Sandefjord, som alenemor til en sønn mens hun forsøker å få endene til å møtes. Hun har aldri fortalt sønnen om hemmelighetene hun bærer på eller om livet hun levde før han ble født. Hun vil gjøre hva som helst for å holde ham trygg.

Anastasias liv blir snudd på hodet når hun flytter fra Russland til Milano for å jobbe som modell. Hun er rik. Hun er ettertraktet. Men det finnes en mørk side av livet på catwalken og de glamorøse cocktailfestene. Snart er hun villig til å gjøre hva som helst for å unnslippe.

Selma er journalist i Oslo. Hun har gravd fram alvorlige skandaler i modellbransjen, men får ikke saken sin på trykk. Når en kvinne forsvinner fra Sandefjord, forstår Selma at en enda større sak er i emning - den største saken hun noen gang har avdekket, og med forgreninger hun aldri har kunnet forestille seg.

«En vanedannende og glamorøs psykologisk thriller som stadig tar nye vendinger. Alex Dahl er en mester i å portrettere overklassens mørke, fordekte sider.»
Yrsa Sigurdardottir

.Fartsfylt og urovekkende."
Guardian

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2023

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted Sandefjord

Ok krim, men tok litt tid å komme inn i handlingen.

• "Jakten på Eden" av Svandis Hanna Gudmundsdottir
  • "På ære og samvittighet - kriminalroman" av Chris Tvedt