Library of souls

2016 Heftet

The Peculiar Children are back in the third instalment in the bestselling series of YA novels by Ransom Riggs. Time is running out for the Peculiar Children. With a dangerous madman on the loose, and their beloved Miss Peregrine still in danger, it's up to Jacob Portman to channel his newfound abilities and defeat Caul before he loses his friends--and their world--forever. This action-packed adventure features all-new Peculiar photographs from times and places all over the world.

Utgivelsesår 2016

Serie Miss Peregrine's peculiar children (3)

Genre Grøssere

Library of Souls er siste boka i Ransom Riggs', (yep, han heter faktisk det...), Miss Peregrine's Peculiar Children-serie. Det er to år siden jeg leste den forrige boka i serien, Hollow City, og enda lenger siden jeg leste den første, Miss Peregrine's Home for Peculiar Children. Det gjorde at det var litt vanskelig å komme inn i historien i begynnelsen, men etter det var historien veldig underholdende.

Det var gøy å lære mer om karakterene, og jeg likte dem godt alle sammen. De er ikke favorittkaraktermateriale, men det er gode karakterer Riggs har skapt, og jeg likte godt å lese om dem. Jeg likte spesielt godt Jacobs indre monolog, han forteller i førsteperson, og det er gøy å se hvor mye han forandrer seg i løpet av bøkene.

Historien var veldig spennende, og når jeg først kom inn i den, leste jeg mye på en gang. Jeg heiet på karakterene gjennom hele boka, og håpet at det kom til å gå bra, selv om det ikke alltid så slik ut. I tillegg synes jeg slutten passet godt til historien, og den fikk meg til å smile. Det var en perfekt slutt på en veldig spennende historie.

Det mest spesielle med denne serien er at Riggs har skrevet historien rundt gamle fotografier han har funnet. Det er utrolig stilig, men til tider virket det litt tvunget. Det var ikke alltid det fløyt like godt som det gjorde i de andre bøkene, men det var ikke noe stort problem. Det var fortsatt et utrolig stilig element, og gjør at serien skiller seg ut. Så, ja, jeg likte det godt.

Library of Souls er en veldig underholdende bok, og jeg liker serien godt. Jeg kan virkelig anbefale den.

Anmeldelsen ble opprinnelig publisert på bloggen min.

Her ble det mye spenning! En meget handlingsdrevet bok.

Vært dårlig med lesing de siste årene.. Så har satt meg mål på 52 bøker i år. Om noen har bokanbefalinger så er det bare å legge igjen en kommentar :)

Når forfatteren definerer sitt univers!

Lest i 2015

• "A map of days" av Ransom Riggs
  • "Hollow City - The Second Novel of Miss Peregrine's Children" av Ransom Riggs
  • "Spøkelsesbyen - andre bok om Miss Peregrines merkverdige barn" av Ransom Riggs
  • "Horrorstor" av Grady Hendrix
  • "Mørkets fyrstinne - og andre historier" av Elin Brodin