Mørk materie

av (forfatter) og Kurt Hanssen (oversetter).

Gyldendal 2017 Innbundet

Er du lykkelig i livet ditt? Eller vil du være en annen variant av deg selv?

«Lever du et lykkelig liv?»
Det er de siste ordene Jason Dessen hører før han blir neddopet og sovner inn. Da han våkner er han omringet av fremmede og en mann som sier: Velkommen tilbake, min venn.
Livet han har våknet opp til, er ikke det livet han kjenner. Hans kone er ikke hans kone. Hans sønn har aldri blitt født. Og han er ikke den ordinære fysikkprofessoren han trodde han var, men et hyllet geni som har oppnådd noe fantastisk. Noe som alle trodde var umulig.
Er det dette livet som er en drøm, eller det andre? Kan han klare å finne tilbake til familien sin som han elsker? Svaret ligger i en mer makeløs og skrekkinnjagende reise enn noe han trodde var mulig. En reise som får ham til å konfrontere de mørkeste sidene i seg selv.
«Du kommer til å sluke Mørk materie på en ettermiddag, rettere sagt en natt ... Science fiction som foregår i et annet univers [og] en nedtellings-thriller hvor helten må utføre en umulig oppgave: å redde familien sin. Stadig nye dører åpner seg idet du blar.» New York Times Book Review
«Muligens den thrilleren i år som du kommer raskest i mål med, hals over hode. Den har en snedig, forbløffende vri på slutten» The Guardian
«Utmerket skildring og godt spenningshåndverk ... den flammende og ektefølte slutten vil få leserne til å juble.» Publishers Weekly

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788205485716