Kroppens skjulte språk

når følelser blir smerter

Gyldendal fakta 2001 Innbundet

Forfatteren stiller spørsmål om hvorfor blir noen friske og andre med tilsynelatende like bra prognoser ikke blir det, hva vi vet om de kreftene som helbreder oss og om kroppen har et skjult språk, en energi som kan stimuleres gjennom behandling og tankers kraft. Gjennom samtaler hun har med behandlere og pasienter får vi innblikk i hvordan naturmedisinske og skolemedisinske behandlere arbeider, tenker og hva de oppnår. Og vi som før eller siden blir pasienter, forstår at kropp og sinn er ett og at de aldri kan behandles hver for seg. Med litteraturliste.

Hvorfor blir noen friske og andre med tilsynelatende like bra prognose ikke? Hva vet vi om de kreftene som helbreder oss? Har kroppen et skjult språk, en energi som kan stimuleres gjennom behandling og tankens kraft? Disse spørsmålene stiller Solveig Bøhle i begynnelsen av sin nye bok KROPPENS SKJULTE SPRÅK. Vi får svarene gjennom samtalene hun har med behandlere og med pasienter. Boken gir oss innblikk i hvordan naturmedisinske og skolemedisinske behandlere arbeider, hvordan de tenker og hva de oppnår. Og vi som før eller siden blir pasienter, forstår at kropp og sinn er ett og aldri kan behandles hver for seg. Hans M. Borchgrevink, prosjektleder for sjefslegen ved Rikshospitalet og Peter Kierulf, professor i klinisk kjemi ved Ullevål sykehus, representerer skolemedisinen. Vi møter ellers spesialister innen holistisk medisin, SHEN-terapi, osteopati, neuralterapi, kraniosakralterapi, biopati og hypnoseterapi, og deres pasienter.

Forlag Gyldendal fakta

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788205251663

EAN 9788205251663

• "En magentaturkis himmel - hyllest til hverdagsmennesket" av Paal-André Grinderud
  • "Pusteboka" av Berit Østberg
  • "Forstyrret barn - forstyrret liv" av Anna Luise Kirkengen
  • "Å mestre øyeblikket - meditasjon på sekundet" av Martin Boroson
  • "En mor ved navn Wanda" av Paal-André Grinderud
  • "Å ville døden sterkere enn livet - om depresjon, selvmord og etterlattes situasjon" av Solveig Bøhle
  • "Flodhesten i dagligstuen - om medavhengighet og møtet med barnet i oss" av Tommy Hellsten
  • "Bli din egen hjelper - 100 leksjoner i mindfulness" av Jon Kabat-Zinn
  • "Brev til en minister - historier om psykisk helse og rus skrevet til Ansgar Gabrielsen" av Tor Øystein Vaaland
  • "Kroppens skjulte intelligens" av Åse Dragland
  • "Når kroppen husker det du vil glemme" av Solveig Bøhle