Håndbok i kognitiv terapi

av (forfatter) og Arne Repål (redaktør).

Gyldendal akademisk 2008 Innbundet

Kognitiv terapi er en helhetlig måte å tenke og forstå et menneske og dets problemer på. Boken er ment som en bruksbok i kognitiv terapi, og vil være nyttig for alle som er opptatt av endringsfokusert terapi. Boken kan brukes som et oppslagsverk der kapitlene kan danne utgangspunkt for utforming av behandlingsopplegg. Har litteraturlister og stikkkordregister.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205371248

EAN 9788205371248

Språk Bokmål Nynorsk

• "Mestring av psykoser - psykososiale tiltak for pasient, pårørende og nærmiljø" av Helge Jordahl
  • "Relasjoner - et dialektisk perspektiv på eksistensiell og psykodynamisk psykoterapi" av Anne-Lise Løvlie Schibbye
  • "Virksomme relasjoner - om bedringsprosesser ved alvorlige psykiske lidelser" av Marit Borg
  • "Brev til en minister - historier om psykisk helse og rus skrevet til Ansgar Gabrielsen" av Tor Øystein Vaaland
  • "Kroppens skjulte språk - når følelser blir smerter" av Solveig Bøhle
  • "En mor ved navn Wanda" av Paal-André Grinderud
  • "Den indre samtalen - lær deg kognitiv terapi" av Torkil Berge
  • "Psykologiboken" av Mogens Brørup
  • "Å bekjempe depresjon" av Paul Gilbert
  • "Vi er våre relasjoner - om tilknytning, traumer og dissosiasjon" av Tor Wennerberg
  • "Å bekjempe lav selvfølelse" av Melanie Fennell
  • "Helt - ikke stykkevis og delt - psykiatrisk sykepleie og psykisk helse" av Jan Kåre Hummelvoll