Kornsirkler

verdens vakreste mysterium

Indre ledelse forl. 2004 Heftet

Forfatteren tar for seg fenomenet kornsirkler, og belyser spørsmål om hvem som lager dem, hvordan de er laget og hvorfor de oppstår. Med litteraturliste.

Fra 1500-tallet og fram til i dag er det registrert over 10.000 kornsirkler verden rundt. Mennesker i flere land har vært vitne til at kornsirkler oppstår, ofte akkompagnert av mystiske lysfenomener. Er kornsirklene et naturfenomen, geometrileksjoner fra en høyere intelligens, kommunikasjon fra universet eller fra en annen dimensjon? Flere av sirklene inneholder spennede budskap, og én av dem svarer på en melding sendt ut i verdensrommet fra Arecibo-teleskopet i 1974. Boka presenterer bl.a. en bred historisk oversikt over fenomenet, oppsiktsvekkende øyenvitneskildringer, vitenskapelige studier av korn og jordsmonn, matematiske analyser av den avanserte geometrien i mønstrene og teoriene om hva eller hvem som står bak fenomenet. Eva-Marie Brekkestø har i flere år holdt foredrag om fenomenet i inn- og utland, driver nettstedet www.kornsirkler.org og er den entusiastiske frontfiguren i Norsk Kornsirkelgruppe, Til daglig er hun lærer i ungdomsskolen. Dette er eneste bok om kornsirkler som er utgitt på et nordisk språk. Gjennomillustrert på glanset papir, med 150 fargebilder og geometriske analyser.

Forlag Indre ledelse forl.

Utgivelsesår 2004

• "En ny jord - om å ta det indre bevissthetsspranget mot åndelig oppvåkning" av Eckhart Tolle
  • "Dolores Claiborne" av Stephen King
  • "Snåsamannen - kraften som helbreder" av Ingar Sletten Kolloen
  • "Djevelmasken" av Tom Egeland
  • "Grensen - en reise rundt Russland gjennom Nord-Korea, Kina, Mongolia, Kasakhstan, Aserbajdsjan, Georgia, Ukraina, Hviterussland, Litauen, Polen, Latvia, Estland, Finland og Norge samt Nordøstpassasjen" av Erika Fatland
  • "Den rutete kokeboken - basiskokebok med over 1500 oppskrifter for store og små husholdninger" av Ingrid Espelid Hovig
  • "Lady Chatterleys elsker" av D.H. Lawrence
  • "Den 13. disippel" av Tom Egeland