Karriere på vent

av (forfatter), Signe Kårstad (oversetter) og Reidun Berntsen (oppleser).

Lind & Co 2022 Lydfil

På overflaten er Philippa Åkermans liv like velpolert som marmoren på kjøkkenet i det nybygde rekkehuset hennes i Täby. Hun har en fremgangsrik karriere, garderoben full av fargekoordinerte merkeklær, og en veloppdragen datter som går på en god skole. Men verken Philippa eller 15 år gamle Bianca er særlig lykkelige.
Philippas sjef er en ordentlig mannsgris og hun vantrives på jobb. Eksmannen Conny, som har giftet seg på nytt med sin 20 år yngre yogainstruktør, uttrykker misnøye med hvordan Philippa oppdrar datteren deres, til tross for at han ikke selv tar noe ansvar. Og Bianca er både ulykkelig forelsket og har det vanskelig på den snobbete skolen. Philippa føler at både hun og Bianca trenger en pause - for Philippas del fra karrieren. De drar til Philippas farmors gamle hus som ligger utenfor Järvsö. Kanskje er det blant filleryer og brune medaljongtapeter de kan finne en ro i tilværelsen?
Men ingenting blir som Philippa hadde tenkt seg. I skibakken treffer hun den spennende forretningsmannen Erik. Samtidig forsøker Bianca å koble henne med Sven, bonden på nabogården, som er helt tilfreds med å lunte rundt blant melkekuer og høner.
Når sparepengene begynner å ta slutt innser Philippa at hun må ta en beslutning, noe som både blir vanskeligere og haster mer etter dødsfallet til en som står henne nær. Er hun klar til å vende tilbake til den stressende hverdagen med en godt betalt jobb, eller skal hun og Bianca leve landlivet?

Forlag Lind & Co

Utgivelsesår 2022