Jesus gikk på vannet fordi han ikke ville bli våt på beina

av (forfatter) og Eldbjørg Ribe (illustratør).

Frifant forl. 2008 Heftet

Denne boken inneholder barns tanker omkring kristendommen. Noen ganger er det ikke så lett å få sagt det riktig, f.eks: "Gud gjorde fem brødre om til to fisker".

Forlag Frifant forl.

Utgivelsesår 2008

Genre Humor

• kona til Gud heter Gudmor.Hun er moren til alle barnebarna hans; Moses og Jesus og Julenissen. Gud er kjempestor. Større enn de fleste andre store ting.

Henrik Andre, 7 år

-Når klokka er tolv,skrur alle seg mot Mekka og biter i duskene på teppet.

Raymond,7 år

Skilsmissegrunn

Hvis man ikke vil være gift lenger, fordi mannen kanskje var dummere enn man trodde, så kan man skilles som venner.

Silje Marie, 7 år

Mange valgmuligheter

• Man må ikke gifte seg i kirken. Man kan gifte seg på sosialkontoret. Eller man kan flytte sammen uten å si det til noen. Det viktigste er at man vet det selv.

Nina, 6 år

"Min Jesus lever, derfor vil jeg leve" Bøker som har fulgt meg fra svarteste natta, og frem til og etter at jeg tok i mot Jesus i livet mitt. ...og plutselig skinte sola <3

Kjøpt mandag 25. mars 2013. De hadde to bord med fulle med bøker. De legger ut nye bøker når noen har kjøpt bøker og det er plass til flere nye. Da jeg pakke godt fikk jeg 34 bøker ned i denne standard plastposten fra Deichmanske bibliotek for 50 kr (det blir ca. kr 1,47 pr. bok): http://www.deichmanske-bibliotek.oslo.kommune.no/avdelinger_apningstider/stovner/

Humor

Du ler så tårene triller
Jeg har kommet frem til at listene aldri kommer til å bli ferdige, så de får oppdateres.
Kom gjerne med tips

• "Regjeringen bestemmer hvordan været skal bli" av Unni Lindell
  • "Sjefen bestemmer over Gud og Hermann" av Unni Lindell
  • "Grisen er dekket av svinepels" av Unni Lindell
  • "To fruer i en smekk" av Unni Lindell
  • "Prinsesser er rosa om dagen og sorte om natten - basert på intervjuer med barn fra 5-10 år" av Unni Lindell
  • "Å være engel er et typisk kvinneyrke" av Unni Lindell
  • "Nissen kan også brukes om sommeren" av Unni Lindell
  • "Du grøne, glitrande - ei hyllest til juletreet" av Oddgeir Bruaset
  • "Plutselig svingte veien - men det gjorde ikke jeg! - norske skademeldinger i utvalg" av Arve Torkelsen
  • "Enda flere gullkorn fra pasientjournalen" av Morten P. Oksvold
  • "Gamle damer legger ikke egg" av Unni Lindell
  • "Veien rettet seg ut - men jeg fullførte svingen! - nye norske trafikkskademeldinger" av Arve Torkelsen