Ildhjerter

av (forfatter) og Anne Cathrine Wollebæk (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

1 bokelsker følger dette verket.

En høyaktuell og hjerteskjærende roman om å sette alt på spill for det man tror på - og for den man elsker.
Isma er fri. Etter morens død måtte hun selv ta hånd om tvillingsøsknene sine, og nå som de er voksne, kan hun endelig takke ja til et stipend, reise fra London til USA og få drømmene sine oppfylt. Men hun greier ikke å slippe tanken på Aneeka, den egenrådige søsteren som er hjemme i London, eller den uredde broren Parvaiz, som har reist ut i verden for å følge sin egen drøm. Da Parvaiz endelig gir lyd fra seg, befinner han seg blant en gruppe jihadister, på verst tenkelige sted.
Samtidig dukker Eamonn opp i livet til søstrene. Som sønn av den britiske innenriksministeren, har han store politiske og familiære forventninger å leve opp til. Men da han og Aneeka innleder et forhold, vikles de inn i et spill som er større enn dem selv, og som får dramatiske konsekvenser for begge familier.
Kamila Shamsie, forfatteren bak suksessen Brente skygger, har skrevet en høyaktuell, politisk og hjerteskjærende roman om lojalitet mot familie og fedreland. Ildhjerter ble nominert til Bookerprisen 2017.

ISBN13 9788205507784

EAN 9788205507784