Hvorfor har menn brystvorter?

alt du bare tør spørre legen om etter tre drinker

av (forfatter), Billy Goldberg (forfatter) og Vigdis Fretheim (gjendikter).

Kagge 2006 Innbundet

I denne boka kan du få svar på spørsmål som du kanskje ikke tør å spørre legen din om. Den gir svar på spørsmål innen temaene mat, kroppen, sex, stoff og alkohol, myter og kjerringråd m.fl. Forfatterne forsøker bl.a. å svare på om det er riktig at unger blir hyperaktive av sukker, hvorfor det er smittsomt å gjespe, om man kan bli ufruktbar av varme bad, om alkohol dreper hjerneceller, hvorfor håret blir grått og om det fins en kur mot rynker.

Alt du bare tør spørre legen om etter tre drinker De fleste liker ikke å gå til legen, og stiller sjelden spørsmål når de først er der. Men folk flest er opptatt av kroppen sin. Mye mer enn de vil innrømme. Her er boka som svarer på de mange underfundige spørsmål som gjerne melder seg etter å ha tatt noen drinker i godt lag: Hvorfor urinen lukter så rart etter at man har spist asparges. Hvordan de som sitter i rullestol klarer å ha sex. Hvorfor hårveksten avtar på hodet og tiltar på uønskede steder etter hvert som man blir eldre. Hvorfor får man poser under øynene når man er sliten? Og mye, mye mer. Dette er en morsom, underholdende og opplysende bok skrevet av Billy Goldberg, som er en erfaren lege, og Mark Leyner som er en kjent forfatter og humorist. I USA alene har denne boka solgt i over 12 millioner eksemplarer, og nå går den sin seiersgang i mange andre land.

Forlag Kagge

• "Mysteriet mamma" av Trude Lorentzen
  • "Hjernen er stjernen - ditt eneste uerstattelige organ" av Kaja Nordengen
  • "Tapte døtre - fortellinger om savn og kjærlighet" av Xinran
  • "Skogen" av Tana French
  • "Sjarmen med tarmen - om et av kroppens mest undervurderte organer" av Giulia Enders
  • "Dypet - thriller" av Tom Kristensen
  • "Lørdag" av Ian McEwan