Hvordan snakke så barn vil lytte & lytte så barn vil snakke

av (forfatter), Elaine Mazlish (forfatter), Kimberly Ann Coe (illustratør) og Andreas Kristiansen (oversetter).

Proklamedia 2017 Innbundet

Dette er bestselgeren som vil gi deg det du trenger for å få et bedre forhold til barna dine - og deg selv. Boken har fått mye skryt av foreldre og profesjonelle over hele verden. Adele Faber og Elaine Mazlish har en jordnær, respektfull tilnærming som viser hvordan livet med barn i alle aldre kan bli mindre stressende og mer givende. I denne 30-års jubileumsutgaven deler de prisvinnende ekspertene sine nyeste kunnskaper og forslag med utgangspunkt i tilbakemeldinger de har fått gjennom årenes løp.

Disse kommunikasjonsmetodene - illustrert med flotte tegninger som viser hvordan de kan brukes i praksis - gir deg kreative måter å løse vanlige problemer på. Du vil lære å:
> Takle barnets negative følelser - frustrasjon, skuffelse, sinne osv.
> Uttrykke sinne uten å såre barnet
Vekke barnets samarbeidsvilje
> Sette klare grenser og likevel bevare en god tone
> Bruke alternativer til straff
> Løse familiekonflikter på en fredelig måte

Adele Faber og Elaine Mazlish er internasjonalt anerkjente eksperter på kommunikasjon mellom voksne og barn. De har utallige foreldres takknemlighet og det profesjonelle miljøets anbefalinger.

Begge forfattere studerte under den avdøde barnepsykologen doktor Haim Ginott og er tidligere fakultetsmedlemmer ved New York School for Social Research i New York og Family Life Institute ved Long Island University. I tillegg til å holde mange foredrag over hele USA, i Canada og andre land har de vært gjester på alle de store talkshowene på tv, fra Oprah til Good Morning America.

Forlag Proklamedia

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788271995676

EAN 9788271995676

En veldig nyttig bok for foreldre som ønsker å oppdra sine barn på en best mulig måte der man lærer å takle barns følelser på en effektiv å god måte. Jeg har allerede merket endringer etter at jeg har begynt å bruke metodene som er i boken i motsetning til metodene som ofte ligger naturlig latent i oss som vi så lett har arvet fra våre foreldre og videre nedover i slekten. Denne boken hjelper deg til å bryte løs fra disse båndene og få et nytt syn på barn og barneoppdragelse. Passer for alle foreldre, barnehagelærere, lærere osv.

«Jo mer du prøver å skyve bort et barns ulykkelige følelser, desto mer blir det fanget i dem. Jo lettere du klarer å godta de vonde følelsene, desto enklere er det for barnet å slippe taket i dem. Hvis du vil ha en lykkelig familie, bør du være forberedt på å la mye frustrasjon komme til utrykk.»

«Det mennesker i alle aldre trenger mest når de er opprørt er ikke enighet eller uenighet, de trenger noen som aksepterer det de føler.»

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Bøker til hjelp og trøst for foreldre.

• "Miraklenes tid - 0-2 år" av Hedvig Montgomery
  • "En moderne familie" av Helga Flatland