Hviskeleken

av (forfatter) og Kaja Rindal Bakkejord (oversetter).

Kagge 2020 E-bok

Sloane, Ardie, Grace og Rosalita har jobbet i Truviv Inc. i årevis. Når toppsjefen uventet dør, er alt lagt til rette for at alfahannen Ames skal ta over hele selskapet. Hver av kvinnene har sitt spesielle og kompliserte forhold til Ames, og det har lenge blitt hvisket om hvordan han behandler kvinner. Advarslene har vært ignorert, feid under teppet, glemt og gjemt. Men verden er forandret, og kvinnene nekter å være tause vitner til at Ames blir forfremmet og hyllet. Sloane og kollegene bestemmer seg for å gjøre noe, og en enorm bølge er i ferd med å reise seg. Løgner skal avsløres, hemmeligheter avdekkes - og ikke alle skal overleve.

«Big little lies» på arbeidsplassen!
Om dere bare hadde hørt på oss, ville ingenting av dette hendt.

«Ærlig, betimelig og fullstendig nervepirrende.»
Reese Witherspoon

Forlag Kagge

Serie Reese's book club

Omtalt sted USA

Det tok litt tid i starten å få samlet trådene syns jeg. Historien tok litt tid for å "sette" seg. Kanskje det hadde med oversettelsen å gjøre, litt usikker der. Men når det hele kom igang, så syns jeg virkelig dette var en god bok. Mange overraskelser underveis og helt klart en bra fortelling.

• "Offer 55" av James Delargy
  • "Løgnene i Silver" av Chris Hammer
  • "Familieoppgjøret - roman" av Cynthia D'Aprix Sweeney
  • "Jærtegn - en roman om en forbrytelse" av Christoffer Carlsson
  • "Gutt sluker universet" av Trent Dalton
  • "Arr som vinger" av Erin Stewart
  • "Tre små løgner" av Laura Marshall
  • "Gravens hemmeligheter" av William Shaw
  • "Ingemar Modigs oppvåkning" av Mikael Bergstrand
  • "Assistenten - kriminalroman" av Kjell Ola Dahl