Fortidens skygger

don't you cry

av (forfatter) og Mona Berge (oversetter).

HarperCollins Nordic og Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

Da Quinn våkner etter en tøff kveld på byen, er romvenninnen Esther forsvunnet fra leiligheten deres i Chicago. Quinn leter fortvilet etter svar på hvor Esther har tatt veien. Da hun leter gjennom Esthers rom på jakt etter ledetråder, finner hun brev som får henne til å begynne å tvile på om hun virkelig kjente Esther så godt som hun trodde ... Samtidig, i en liten havneby noen timer utenfor Chicago, dukker en mystisk og vakker kvinne opp på en kafé der 18 år gamle Alex jobber. Han blir forelsket i kvinnen og trekkes snart inn i noe som er langt mer ubehagelig enn han noen gang kunne ha forestilt seg. Quinns stadig mer desperate leting etter Esther og Alex voksende tiltrekning mot den fremmede kvinnen han ikke klarer å motstå, veves effektivt sammen av Kubica som viser at uansett hvor fort man løper kan man aldri komme unna sine mørke hemmeligheter fra fortiden.

Forlag HarperCollins Nordic Vigmostad Bjørke

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted Chicago

• "Ekteskapspakten" av Michelle Richmond
  • "Løgnene du fortalte" av Harriet Tyce
  • "Skrevet i stjernene - iblant trenger skjebnen en liten dytt i riktig retning" av Minnie Darke
  • "Den du vil jeg skal være" av Mindy Mejia
  • "La meg ikke huske - thriller" av Lisbeth Pettersen