Hjem i tide

av (forfatter) og Sigrid Grande (oversetter).

Cappelen Damm 2012 Heftet

ISBN13 9788202392772

EAN 9788202392772

Serie Drama

Omtalt sted England

Lettlest, men fin historie

Dette var rett og slett god underholdning. Jeg likte plottet og koste meg gjennom boka.

Leve ditt eget liv. Leve det så godt du kan omgitt av mennesker som faktisk er glad i deg. Du må slutte å dvele ved fortiden.

Men svar meg på dette, Dora: Hva skal vi gjøre - skal vi slutte å leve, slutte å forsøke, fordi vi er redde for å bli såret? Nei, livet blir ikke alltid slik vi trodde, og ja, det kan utsette oss for sorg og smerte - og nesten knuse oss - men jeg vet nå at det kan helbrede oss. Gjør oss sterkere. Og at vi kan finne lykken på de mest uventede steder... med de mest uventede mennesker.

De to kvinnene blir sittende på benken litt til og følge med på de andre som tar seg opp den bratte bakken opp mot dem. Noen går fort, andre sakte, noen jogger, mens et par stykker karer se sakte, sakte oppover, stadig stansende for å få igjen pusten - men uansett hvilken fart de går i, ser Helene hver og en sette den ene foten foran den andre og forsatt videre oppover bakken, for hvert skritt stadig nærmere toppen.

Kjærlighet er en rar ting,Cassie. Cassie så opp. Den er som denne frukthagen her. Se deg rundt - den er ikke så mye å se på akkurat nå, ikke sant? Den ser litt søvnig ut, litt øde, til og med. Men det er fordi det er en syklus - vinter,vår,sommer,høst. Ekte Kjærlighet, den dype, sanne kjærligheten, er slik. Den slår rot, vokser og forandrer seg. Av og til virker det som den falmer, andre ganger står den i full blomst. Ingenting forblir det samme for alltid; ting forandrer seg, livet beveger seg framover. Men om det er ekte kjærlighet, slik som kjærligheten som knytter sammen en familien. så finnes den bestandig der under overflaten og bare venter på å bruse fram igjen.

Jeg elsker blomster. Jo da, jeg er klar over at mange synes de er trivielle og unødvendige, men forestill deg en barnefødsel uten en blomsterbukett, en brud gå ned midtgangen uten en vakker brudebukett, en sykehuspasient uten noe pent å hvile øynene på, noe pent til å sette mot i seg, eller en grav uten blomster?

ØNSKER Å LESE ! ! ! Lista er stort sett et resultat av hva jeg finner her inne på bokelskere! Det er bøker jeg ikke har, og som jeg stort sett ikke finner på biblioteket her.

Ei foreløpig liste over hva jeg har lest i 2012. Det er ikke så mye å skryte av foreløpig. Men lista vil bli oppdatert fortløpende.

Ulike bøker jeg ønsker meg :

• "Julestormen" av Milly Johnson
  • "Et hus av minner" av Jenny Eclair