Gudinnas døtre

Bladkompaniet 2002 Innbundet

Atador By ligger i ruiner etter at Amasonene slo tilbake Aksimandres invasjonshær, og indre splid tærer på samholdet. Folk flykter i skarer ut til kysten, til havnebyen B'lime ved Vesthavet. Leila og hennes nærmeste krets legger også av sted. De håper å redde sin venninne, kvinnekrigeren Hizha, som ble dødelig såret i slaget. I spøkelsesaktig skikkelse kommer Hizha til dem og varsler om en farligere fiende enn Aksimandre. For å redde seg fra undergangen må amasonene måle krefter mot både ytre og indre fiender.

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 2002

Genre Fantastisk litteratur

• Jeg vil ikke ha eventyr, jeg vil ha sannhet!
  • Hva er forskjellen? Det finnes ingen sannhet, det finnes bare eventyr. Og den som kontrollerer eventyret, kontrollerer derfor sannheten.

• "Amasoner - roman" av Ingar Knudtsen
  • "Våpensøstrene" av Ingar Knudtsen
  • "Dragens tårer - horngudens tale : bok I" av Bjørn Andreas Bull-Hansen
  • "Magikerens spill - sagaen om Belgarion, tredje bok" av David Eddings
  • "Trollmannen fra Jordsjø - første bok om Jordsjø" av Ursula K. Le Guin
  • "Avalon - den eventyrlige fortellingen om kvinnene rundt Kong Arthurs hoff" av Marion Zimmer Bradley
  • "Ung vår - en forløper til tidshjulet-serien" av Robert Jordan
  • "Lushons plater - roman" av Bjørn Andreas Bull-Hansen