Even

Publica 2021 Innbundet

Du kommer aldri til å få deg noe, når du går rundt og lukter narkis-unge i arveklær.

Vi befinner oss i en liten bygd i Norge, hvor Even blir født inn i en evig runddans av kjærlighet, rus og desperate forsøk på å leke lykkelig familie. Når det offentlige senere overtar omsorgen, flytter Even i fosterhjem. Men det å flytte løser ikke alle problemer. Som ung voksen blir Evens store oppgave å skape et fungerende voksenliv på et fundament av hjerteskjærende erfaringer.
Romanen om Even skildrer et barns ubetingede kjærlighet til foreldrene, hvor prisgitt man er sine oppvekstsvilkår, og samtidig hvilken betydning enkeltpersoner kan ha for å snu lykken.

Forlag Publica

Utgivelsesår 2021

En bok som virkelig setter følelsene i sving. Jeg føler sånn med lille Even som bor med en mor som medisinerer sin psykiske lidelse med rus. Vi følger Even fra han er et lite barn til han er blitt en selvstendig voksen. Selv om det er en sørgmodig og trist bok, er den også skikkelig fin.
Dette er en utrolig sterk romandebut, jeg er utrolig imponert og veldig takknemlig for at jeg fikk lese den!

Nytt år nye muligheter for nye lese opplevelser. Vet ikke om jeg klarer å slå 2021

• "Saras nøkkel" av Tatiana de Rosnay