Ellinor

av (forfatter) og Line Almhjell (oversetter).

Kagge 2018 Innbundet

Dette er SKAM for 10-13-åringene, i ny trilogi av forfatteren som er elsket både av lesere og kritikere!

På bursdagen til Ellinor begynner det en ny gutt i klassen. Han heter Viktor, og er pen, morsom og tar liksom plass med en gang. Han ser rett på Ellinor når klassen synger for henne, og hun kjenner at hun blir varm i kinnene og at det knyter seg i magen. Men det er flere enn henne som blir påvirket. Meja kaster på det lange, blanke håret sitt når han er i nærheten, og Leo virker sur for at Viktor får så mye oppmerksomhet. Ellinor er lei av å alltid ta hensyn til hva alle andre vil. Hvordan skal hun klare å vise hva hun trenger? Og tør hun å fortelle Viktor at hun liker han? Dette er første bok i en trilogi om livet i 7. klasse; bøker som går rett inn i 12-13-åringers hverdag, med gode og vonde følelser, forelskelse, skole, venner og foreldre. Det handler om venner og fiender, trusler og løfter. Og snart er ingenting helt som før.

Katarina von Bredow brakdebuterte som 23-åring med ungdomsromanen "Syskonkärlek". Hun har siden skrevet flere bøker om umulig og forbudt kjærlighet, alle intenst engasjerende. De siste årene har hun også skrevet bøker for litt yngre lesere. Hun er populær, mange ganger prisbelønt, og kjent for å ta leserne på alvor. «Att läsa din bok är som att få ett piano i skallen. På ett bra sätt alltså» Hannes, 11 år

Forlag Kagge

Forslag til bøker vi kan snakke om i bokklubben.

• "Girl online - Penny har en hemmelighet" av Zoe Sugg
  • "Rumpa til Ingvar Lykke - en romantisk tragedie i fem akter" av Nina Elisabeth Grøntvedt
  • "I sjuende himmel - NOT! - en roman" av Mari Kjetun
  • "Det magiske hjertet" av Kristina Ohlsson