Leo

av (forfatter) og Line Almhjell (oversetter).

Kagge 2019 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Hjemme hos Leo er det mye bråk. Storebroren Markus skulker skolen og fester mye, og foreldrene krangler. Leo gjemmer seg på rommet sitt med head-settet på så ofte han kan. På skolen går han ofte for seg selv. Det er egentlig bare én person han har lyst til å være sammen med. Ellinor. Hun har vært den beste vennen hans siden barneskolen. Men da Viktor begynte i klassen, ble alt annerledes. Han er som en rockestjerne som alle vil henge med, og selv om han kan få hvem han vil, så har han valgt akkurat Ellinor. Det virker ikke som om Ellinor skjønner det Leo så med én gang - at det er noe som ikke stemmer med Viktor. Og midt oppi alt dette inntreffer den store katastrofen. Livet stopper opp, og det som før var viktig, betyr plutselig ingenting. Men når alt er som mørkest, kan uventede ting skje. Leo er andre bok i trilogien som begynte med Ellinor og skal slutte med Viktor - tre nesten-ungdommer som vi følger noen måneder i 7. klasse.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2019

Serie Ellinor, Leo og Viktor (2)

En helt nydelig og hjerteskjærende trist bok om Leo som går i 7.klasse. Han er forelsket i bestevennen Ellinor, men hun er forelsket i Viktor, den nye gutten i klassen. Leo har foreldre som krangler og en storebror som ikke bryr seg om regler. Et stykke ut i boka skjer det en tragedie.. Forfatteren er utrolig flink til å beskrive hva karakterene føler. Og hvordan de påvirker hverandre med hvordan de oppfører seg. Jeg følte at jeg ble så godt kjent med Leo, og ble så glad i han at jeg må nok lese de to andre bøkene i trilogien! Og boken lærte meg noe om vennskap og sjalusi, om foreldrekrangling og barn, og aller mest om sorg og kjærlighet.

Denne boken var kjempefin, men også utrolig trist!

• "Steinfjes" av Lars Daneskov
  • "Ellinor" av Katarina von Bredow
  • "Det siste mennesket" av Lee Bacon
  • "Hundehelten" av Hilde Lysiak