Ein betre vår ein gong

Elias Blix

biografi

Samlaget 2008 Innbundet

Boka tek for seg salmediktaren, bibelomsetjaren, lingvisten og statsråden Elias Blix. Han tok teologiutdanning i Kristiania, studerte semittiske språk i Leipzig og vart professor i hebraisk. Han var kyrkjeminister i Johan Sverdrups Venstre-ministerium 1884-88, og stod ansvarlig for det språkpolitisk jamstellingsvedtaket i 1885. Blix var engasjert i omsetjinga av Bibelen til landsmål, men først og fremst er namnet hans knytt til ein rad av våre mest kjente salmar. Med bibliografi, litteraturliste og personregister.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2008

Serie Samlaget biografi

Omtalt tid 1800-tallet

Omtalt person Elias Blix

Han er på studiereise. Med offentleg stipend. Det ligg høgtid i dei orda, synest dei. Framtid og, kan hende.

Det er ikkje berre ein ny lærar som kjem til bygda i 1846, det er ein ny lærartype. Bodøværingen Hans Hansen...
...
Han er og sterkt engasjert i lokalpolitikken, mellom anna som mangeårig ordførar. Læraren tek altså over eit verv som presten før har hatt. Det er eit tydeleg teikn på at lærarstanden er i ferd med å etablere seg som ein ny elite i norske lokalsamfunn.

Han og dei andre barna i grenda har å møde til rette Tid i Skolen, toede, kæmmede og reenligen paaklædte på ein av gardane.

Fiskarbondesonen frå Gildeskål og handverkardottera frå Kristiania er deltakarar i enda ei reise, ei klassereise. Den unge norske nasjonen er i endring. Frå dei geografiske og sosiale utkantane er nye folk på veg innover og oppover i samfunnet. Mellom dei er den vesle familien som no er under etablering i det fjerne og framande Leipzig.

Det var ein son. Han blei heimedøypt og fekk namnet Christian Nicolai. Berre ei veke fekk han leve.

Mest forfatter-portretter

• "20 filosofer" av Gunnar Fredriksson