Du

av (forfatter) og John Erik Frydenlund (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2016 Innbundet

Caroline Kepnes' knivskarpe debutroman, DU, er en skremmende beretning om hvor sårbare vi alle er når vi utsettes for en kynisk manipulerende «stalker» i en stadig mer digital og pålogget tilværelse.Da en sexy, lovende forfatter entrer bokhandelen der Joe Goldberg jobber, gjør han ikke annet enn det enhver mann ville gjort: han googler navnet på kredittkortet hennes..Det er bare én Guinevere Beck i New York City. Via hennes åpne Facebook-profil og hyppige oppdateringer på Twitter, får Joe all informasjonen han trenger: Guinevere, Beck blant venner, gikk på Brown University, bor i Bank Street og kommer til å være på en bar i Brooklyn samme kveld - det perfekte sted for et «tilfeldig» møte.Joe blir mer og mer besatt av Beck, og etter hvert har han full regi på livet hennes - uten hennes viten. Han forvandler seg sakte men sikkert til Becks drømmemann, og skyr ingen midler for å rydde eventuelle konkurrenter av veien - selv ikke drap.Caroline Kepnes debuterte med romanen Du i 2015 og fikk strålende kritikker. Hun har tidligere publisert noveller og regissert en kortfilm. Hun har dekket populærkultur for magasiner og nettsteder, og også skrevet for TV-show. Hun bor i Los Angeles, USA.Sagt om boken:«DU kommer til å få leseren til å kikke seg en ekstra gang over skulderen.» Publisher's Weekly«En bekmørk men likevel hypnotiserende debutroman om to mennesker fanget i en romantisk floke hvor trådene vikles stadig mer inn i hverandre.» Booklist«En vakkert konstruert thriller som kommer til å gi deg frysninger.» People Magazine

Forlag Vigmostad Bjørke

• "Det gule rom" av Gaston Leroux
  • "Historien om Arthur Truluv" av Elizabeth Berg
  • "Alle midler tillatt - kriminalroman" av Jenny Rogneby
  • "Perfekte dager" av Raphael Montes
  • "Skumle skurker og mystiske mordere - norske forbrytere i gamle dager" av Cecilie Winger
  • "Knokkelsamleren" av Fiona Cummins
  • "Thoron - jenta fra den grønne øya" av Gunhild M. Haugnes