Livet, motorsykler og andre umulige prosjekter

av (forfatter) og Kristin Preus (oversetter).

Gyldendal 2018 Heftet

En varm og humoristisk feelgoodroman om drømmer, vennskap og kjærlighet. Den sommeren Anette Grankvist fylte atten år, lovet hun seg selv å gjøre tre ting i livet: kjøre motorsykkel, kjøpe hus og klare seg selv. Nitten år senere har hun klart seg selv. Hun har ikke vært på date siden millenniumsskiftet, hun leier fortsatt leilighet og jobber på Mat-Extra, der pipelydene fra kassaapparatet sakte driver henne til vanvidd. Førerkort har hun fortsatt ikke, i hvert fall ikke til motorsykkel. Alt virker greit og rimelig så lenge datteren fortsatt bor hjemme. Men da Emma flytter ut, oppdager Anette at det er én ting å være alenemor med barn, en helt annen ting å være alenemor uten barn. Hun hadde ingen anelse om at livet besto av så mye tid. Anette bestemmer seg for å gjøre noe med livet. Men snart viser det seg at frihet og eventyr er mer komplisert enn det hun hadde sett for seg.

ISBN13 9788205495418

EAN 9788205495418

Omtalt sted Sverige

En lettlest roman med godt språk, fin flyt og humor. Nesten som å sitte i TV-kroken og se en koselig svensk serie, men som med enkelte TV-program, så ble jeg lett rastløs og kjedet meg litt. Det var nok litt stillestående og forutsigbart for min del.

• "Raphael Ignatius Phoenix' siste vitnesbyrd" av Paul Sussman
  • "Lytt til lyset" av Rowan Coleman