Doktor Proktor og det store gullrøveriet

av (forfatter) og Per Dybvig (illustratør).

Aschehoug 2012 Innbundet

Dette er den fjerde boka om doktor Proktor, Bulle og Lise.

Ny bok om Doktor Proktor, Bulle og Lise! Nå reiser de til London for å finne ut hvem som ranet hele gullbeholdningen til Norges Bank. Utkledd som detektiver, gamle damer og babyer infiltrerer de verdens verste skurkemiljø, ledet av en dame så ond at selv ikke britisk politi tør å arrestere henne. Oppdraget blir vanskeligere enn de tre hadde trodd - ikke bare må de planlegge et helt umulig ran på egen hånd, men de må også delta i den store cupfinalen i fotball og spille mot verdens dyreste fotballspiller - Ibranaldovez.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788203255175

EAN 9788203255175

Genre Humor

Omtalt sted London

Da jeg leste den første boka om Doktor Proktor, Bulle og Lise tenkte jeg at dette er den beste barneboka jeg noen gang har lest! Jo Nesbø leverer i hver eneste Doktor Proktor-bok og det er en sann fryd. Mannen i huset ligger og humrer på sofaen mens barna gapskratter når vi har høytlesning fra disse bøkene-

Da jeg leste den første boka om Doktor Proktor, Bulle og Lise tenkte jeg at dette blir morsomt å lese til siste bok. Første og siste boka leste jeg, de to andre hørte på lydbok. Jo Nesbø leverer i hver eneste Doktor Proktor-bok og det er en sann fryd.  God humor For meg og samboeren min. !! Synn at det var slutt, men disse var brae barnebøker, angrer ikke på at jeg begynnte på første bok! :)

På ny en fantastik bok som er gøy både for barn og voksne! Mye acion og herlig voksenhumor som gjør høytlesinga til en lek! Ett kapittel til, bare ett kapittel til (før edere skal sove, unger )

Passer for aldersgruppe 6-9 år

Sjå på mæ! Det e berre æ som e Petter! Ny rekord, Bulle! Æ har fløgge nesten til Danmark og tebake! Hurra for Petter!

Aim Petter. Det er bare aim som e Petter. Hu ar ju?

Jeg skal ikke ha det vanlige skvipet, jeg trenger noe som røsker opp. Som bruser i nesen og klør i halsen så det kjennes som du har helt i deg en maurtue. On the rocks, uten blandevann.

Doktor Proktor og det store gullrøveriet handler om verdens sikreste bank, verdens rikeste mann, verdens dyreste fotballspiller, verdens undergang - nei vent, det var forrige bok. Denne gangen er det mye verre. Så ille at du sannsynligvis aldri, ALDRI vil kunne spise permesanost igjen.

Tony og de andre sang:
Toes, my Toes, you're not excactly England's rose
But the match hasn't started yet, and who knows
We may not lose this time, let's see how it goes
So don't give up, cheer up, my mighty Toes!

Oversatt blir det omtrent sånn:
Tær, mine tær, du er ikke akkurat Englands rose
En kampen har ikke startet ennå, og hvem vet?
Kanskje vi ikke taper denne gangen, la oss se hvordan det går
Så ikke gi opp, opp med humøret, mine mektige tær!

Morsomme bøker for barn

• "Doktor Proktor og verdens undergang. Kanskje" av Jo Nesbø