Dødeleg arv

Skald 2008 Innbundet

Fleire ungdommar vert melde sakna i Indre Sogn før liket av den 23 år gamle Jakob Sleira blir funnen på ei strand ved Askelund - bakbunden og med ei underleg religiøs tatovering. Lensmann Mikkel Holo må ta saka. Han finn etter kvart ut at både organisert kriminalitet og Herrens Hyrder, ei nyreligiøs sekt, har fått fotfeste i Nærøyfjorden. Dette er andre bok om Mikkel Holo.

Kai Martin Brekke følgjer opp kriminalromanen "Nattergal" frå 2006 med eit nytt drama som denne gongen hovudsakleg utspelar seg i Nærøyfjorden. Eit lik med ei underleg religiøs tatovering driv i land ved Askelund i Balestrand. Lensmann Mikkel Holo er langtidssjukmeld, hard på flaska og frustrert, men når fleire ungdommar vert melde sakna i Indre Sogn, må han tilbake i manesjen. Internasjonal storkriminalitet og ei nyreligiøs sekt har innteke Nærøyfjorden, og aude delar av verdsarvområdet viser seg å innehalda løyndomar frå fortida - ein farleg arv.

Forlag Skald

Utgivelsesår 2008

Serie Mikkel Holo (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sogn og Fjordane

Den andre av Kai Morten Brekkes foreløpig tre bøker om Mikkel Holo og kriminaliteten i Flåm/Sognefjorden-området.

Selve det kriminelle plottet i hver av bøkene er helt separat. Men i beskrivelsene av hovedpersonenes privatliv er det en viss kronologi. Det er derfor ønskelig, om ikke helt nødvendig, å lese bøkene i riktig rekkefølge.

Beskrivelsene av det kriminelle i bøkene er hardhendt nok, men lensmann Holo og de øvrige på den rette siden beskrives så vidt vanlige, realistiske og sympatiske at man blir sittende med en ganske trivelig følelse underveis.

I denne boka brukes i utpreget grad at man følger mange av bokas aktører underveis. Man sitter som leser med en nokså total oversikt over handlingen. Brekke brukte samme oppskrift i sin første bok ”Nattergal”, mens den er forlatt i den nyeste – ”Kald finale”. Hvorvidt man liker dette er en smaksak. Jeg syns særlig den siste tredelen av boka var svært spennende – ble delvis jagd fra side til side. Men de store overraskelsene til slutt uteble jo.

Boka anbefales for lesere som liker krim med litt ekstra rotnorsk preg, og kanskje ekstra til de som kjenner litt til området – det er mye beskrivelse av distriktet i alle tre bøkene.

• "Kald finale" av Kai Martin Brekke
  • "Nattergal" av Kai Martin Brekke