Døde menn sladrer ikke

av (forfatter) og Thomas Bjørnseth (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2000 Innbundet

Ben Abbott III er eiendomsmegler i småbyen Newbury. Han kjeder seg litt, men har byens små og store mysterier å underholde seg med. Nå er det Fisk-parets nye store boblebad alle snakker om. Fire par skal innvie det lørdag kveld og gud vet hva som vil skje da. Søndag har noen sett en kvinne løpe naken fra huset og inn i skogen og ryktene går om at en enslig mann har dukket ubedt opp. Så dør Reg Hopkins av en overdose heroin og hans ekskone tror ikke han har satt dosen frivillig. Ben Abbott har et mysterium å løse.

En liten by. Et lite mord. En stor hemmelighet

Ben Abbott III har noen gode og en hel haug dårlige, men sjarmerende egenskaper. For tiden er han eiendomsmekler i hjembyen Newbury. Før var han børs-hai, noe som ga ham et opphold i fengsel han ikke har lyst til å gjenta. Det er ingen stor risiko ved det å selge hus. Men det er litt kjedelig. Heldigvis har han småbyens små og store mysterier å underholde seg med. Det skjer bestandig noe, selv på et sted hvor alle kjenner alle.
Sladderen går i Newbury. Har du hørt at Fisk-paret har installert et kjempeboblebad? Ryktene vil ha det til at fire par skal innvie badeherligheten . privat selskap, og gud vet hva som vil foregå. Lørdag er den store kvelden.
Søndag morgen gløder telefonlinjene. Hva skjedde under boblebadingen? Hvem var kvinnen som ble sett løpende naken fra huset og inn i skogen? Dessuten har noen hørt at en single mann skal ha dukket ubedt opp. Hvem vet noe om det?
Samme søndag morgen står en bil skrått parkert på en overbygd bro. Ut av vinduet stikker en livløs arm. Den tilhører Reg Hopkins. Død av en overdose heroin.
Med ett har Ben Abbott en ny gåte å løse, for Regs fraseparerte kone Janey tror ikke Reg har tatt overdosen frivillig. Hvorfor skulle han det? Han bruker ikke narkotika. Heroin og Reg? Aldri! Dessuten er det dette med forsikringen, forklarer hun. Og hva med Regs barn? Må de vokse opp med minnet om en pulversniffende far?
Ben snakker med alle som så Reg den siste dagen han levde. Små biter av informasjon føyer seg sammen til et uklart bilde. Hva var det egentlig Reg drev på med?
I en liten by kan ikke en hemmelighet holder skjult særlig lenge. Unntatt Regs hemmelighet. Noen har sørget for at den døde med ham.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2000

Genre Krim

Eit tilfeldig besøk på ein brukthandel resulterte i eit fullt nett med bøker - 19 stk - til NOK 40,00 Kjekt!

• "I skjebnens favn" av Jacqueline Briskin
  • "Siste stikk" av Ed McBain