I skjebnens favn

Hjemmets bokforl. 1994 Innbundet

Kingsmith-familiens juveler-imperium strekker seg fra Berlin til New York. Under Berlin-OL i 1936 er hele klanen samlet. Kathe skal representere Tyskland mens fetteren Wyatt representerer USA. De to faller for hverandre, hvilket får konsekvenser både for de to og for familiedynastiet. Under krigen blir Aubrey, det intellektuelle medlemmet av familien Kingsmith, Kathes beskytter. Kathe, Aubrey og Wyatt blir fanget i en kjærlighetstrekant, bundet sammen av blodets bånd, splittet av rivalisering.

Forlag Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1994

Genre Romantikk

Omtalt tid 1939-1945

Klokkene i Londons kirker og katedraler runget sin jubel inn gjennom de åpne vinduene i major Downes' leilighet. Fra Morpeth Terrace lød latter og falske stemmer som sang There'll be Bluebirds over the White Cliffs of Dover. I Victoria Street tutet bilhornene i
i munter dissonans. Det var tirsdag 8 mai 1945, utropt til V-dagen av den britiske regjering. Etter nesten seks år med krig, titalls millioner døde, et helt kontinent lagt øde, eksisterte ikke Det tredje rike mer.

• "Farlig mønster ; Fangen" av Carolyn Banks
  • "Tid for mord" av Philip Kerrigan