Ingen flere tårer

Hjemmets bokforl. 1996 Innbundet

Bonnie og Rod er gift og har en liten datter. En dag blir Bonnie oppringt av sin manns eks-kone Joan, som påstår at Bonnie og datteren er i fare. De avtaler å møtes, men Bonnie ankommer møtestedet for sent. Joan er død. Rods to barn fra første ekteskap flytter inn hos ham og Bonnie, og forferdelige ting begynner å skje. Noen ønsker livet av Bonnie og datteren.

Forlag Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1996

Genre Thrillere

Nok et trivelig gjensyn med en gammel bok fra Hjemmets bokklubb. Denne er fra 1996.
På coveret stod det at den ikke måtte leses på sengen, osv. Jeg forsto nok ikke helt det, for nerveprirrende spenning var dette ikke, selv om boken var spennende nok til tider, den holdt på meg fra begynnelse til slutt. Særlig slutten var det litt futt i :)) Den var dog litt uventet.... Anbefales absolutt som lett underholdning i sommer. Så det er bare å børste støv av den om den finnes langt ned i boksamlingen din :)

Hun klarte ikke alle disse intrigene. Hun likte at tingene var enkle og greie. Ingen utflukter, ingen tvetydeligheter. Det var en av grunnene til at hun alltid hadde hatt problemer med dikt. Hvorfor kan de ikke si rett ut hva de mener?

Takk for at du kom, la hun til og kastet ordene over skulderen som et sammenkrøllet papir.

Er det ikke noe som heter diskresjon? Og er det ikke noe som heter sunn fornuft lenger?

Bonnie trakk pusten dypt og åpnet døren til klasseværelset. Elevene som sto borte ved vinduet løp øyeblikkelig til pultene sine. Det var en broket gruppe med langt hår, jeans og ringer i ørene og nesene, omtrent like mange gutter som jenter fra forholdsvis velstående hjem som forsøkte å se så lutfattige ut som mulig. De uttrykksløse øynene røpet en kollektiv kynisme som hørte hjemme i en mye eldre aldersgruppe.

• "Dødsdansen" av Tom Murphy
  • "Det nakne hjertet" av Jacqueline Briskin