Det sterke kjønn

min kamp for å bli kvinne

Juritzen forlag 2017 Innbundet

Sommeren 1981. Karl Ole vinner nordnorsk mesterskap i spyd og får sølv i kulestøt. En veltrent, maskulin gutt, men bare utenpå. I sitt hjerte er han ikke i tvil, han er kvinne og vil leve som kvinne. Det er nok nå.

I dag er Marianne suksessrik forretningskvinne, foredragsholder og på valg til Stortinget.
I denne boken forteller hun om sin kamp for å få korrigert sitt kjønn og kunne leve som
den kvinnen hun alltid har vært. Marianne deler også unike erfaringer om det å være kvinne i et mannsdominert yrkesliv.

MARIANNE NORDLI
(f. 1963) har Bachelor of Management fra BI. Hun har bred nasjonal og internasjonal erfaring innen ledelse, personlig utvikling, kommunikasjon og ikke minst som instruktør, blant annet gjennom Junior Chamber International. Hun har tidligere utgitt boken Kunsten å lære bort. Nordli er i dag kompetanseleder i Fremskrittspartiet, og står på 6. plass på partiets Osloliste foran valget 2017.

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788282059268

EAN 9788282059268

Omtalt person Marianne Nordli

Interessant, men skjemmet av altfor mange skrivefeil. Hvor var korrekturen?

Når noen har spurt om jeg ved noen tidspunkt har angret på at jeg gikk fra mann til kvinne, har svaret alltid vært jeg har aldri vært mann. Jeg har vært kvinne hele livet. Jeg simpelthen så ut som en mann i 21 år.

Elskoven med Per sitter forsatt i kroppen. Tanken som har sittet i meg i hele dag er at jeg for første gang i livet mitt føler meg hel. Jeg er hel som menneske, får lov til å leve som kvinne, både fysisk,psykisk og nå også intimt. Jeg opplever meg som en fullverdig deltaker i samfunnet. Føler meg vel fremme i mitt eget kjønn.

• "Vendela - alt jeg ikke har fortalt" av Vendela Kirsebom
  • "Søsken til evig tid" av Ivar Myklebust Longvastøl
  • "Alt du ikke ser - livet med Joachim" av Ellen Arnstad
  • "Kampene - et portrett av Kim Friele" av Ola Henmo
  • "Min skyld? - en fars historie" av Jens Breivik
  • "Etter verdens ende - en historie om å velge livet" av Bianca Tønnessen Vestvik
  • "Nesten menneske - biografien om Julius" av Alfred Fidjestøl
  • "Lever - Utøya 22.7" av Emma Martinovic
  • "Et langsomt farvel - årene med pappas demens - tvil, sorg og kjærlighet" av Helene Sandvig
  • "Hjertet mot steinen - en overlevendes beretning fra Utøya" av Adrian Pracon
  • "Ti år i frihet" av Natascha Kampusch