Destroyer

Tiden 2000 Innbundet

Niåringen Lars tenker stort sett på én ting: KISS. KISS-plakater dekker veggene på gutterommet, pengene går til Stjerneposer med KISS-kort inni, kassettspilleren går ustanselig når han ikke er ute og sykler på sin DBS Tomahawk. Med KISS-fascinasjonen som bakteppe, utspiller et dramatisk år seg i boligfeltet på Øreåsen utenfor Moss.

. Nå dro de opp genseren min. Og de iskalde fingrene fikkdet til å rykke ufrivillig i musklaturen. Skal jeg kile ham nå? Hvisketvenninnen inn i øret hennes. Jeg myste opp på Anniken som ristet på hodet utenå smile. Nei, vi må undersøke ham ferdig. Kilingen kunne vente, men nården kom, skulle jeg være forbredt. Anniken pustet på stetoskopet, stakk håndenoppunder genseren og trykket det mot brystet på noen tilfeldig valgte punkter.
Anniken løsnet knappen i buksen min. Ventet for å se om jegprotesterte. Jeg protesterte ikke. Dessuten holdt venninnen meg hardt i håndleddet,så jeg hadde alibiet mitt i orden..

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2000

Omtalt sted Østfold

Jeg liker den nye trommisen, Eric Carr, og prøver så hardt jeg kan å like Vinnie Vincent, den nye gitaristen. Men det er ikke lett

Cathrine-Renate har rødt hår og fregner. Og det alene er vel grunnen til at hun har skifta klasse...

Bøker som har gitt meg uforutsigbare, høylydte latterutbrudd, enten humoren var intendert eller ikke. Tegneserier er ikke med her, for de ler jeg så ofte av. Med ett unntak: Jan Stenmark, fordi han er så utypisk. Ellers er det stort sett skjønnlitteratur, med et par unntak: Kon-Tiki (Heyerdahl viser seg å være veldig vittig, spesielt når han underdriver), og Knakk (hva er det for slags sjanger egentlig?). OBS: Tilfeldig rekkefølge. Knakk er nok aller morsomst.

Bøker bøker bøker!

• "Mikrokaos - roman" av Lars Ramslie
  • "Biopsi" av Lars Ramslie
  • "Uglybugly" av Lars Ramslie
  • "Det er her du har venna dine - noveller" av Kyrre Andreassen
  • "Triggerhappy - roman" av Trond Davidsen
  • "Den sjenerte pornografen - roman" av Nikolaj Frobenius
  • "Renselse - romanen om Jakob Malde den ved Gud evig forbundne for verden alltid tapte, sett, elsket, aktet" av Tore Renberg
  • "Matriarkat - roman" av Tore Renberg
  • "Fantomsmerter - noveller" av Bjarte Breiteig
  • "En uskyldig tid - den eneste sanne beretningen om Jan Jakobsen, Rein Skåde, den store Herder og den skjønne Marketa Holdt" av Jonny Halberg
  • "Sennepslegionen" av Morten Jørgensen
  • "Lekestue - roman" av Roger Kurland