Den største julegaven

av (forfatter) og Helene Limås (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2021 Innbundet

Når Nick mister jobben i advokatbyrået han har vært ansatt i, og blir dumpet av sin glamorøse, men krevende kjendis-kjæreste, takker han noe motvillig ja til stillingen som julenisse på et lokalt kjøpesenter. Mens vennene hans blir gift, eller forfremmet, tilbringer han dagene blant lunefulle alver og snørrete småtroll. Så treffer han fire år gamle Alfie. Det eneste Alfie ønsker seg til jul, er at mammaen hans, Sarah, skal få en kjæreste. Nick blir så rørt at han bestemmer seg for å gjøre det han kan for å oppfylle Alfies største juleønske. Han ordner en date mellom Sarah og bestekompisen Matt, og resten er historie. Bortsett fra at det er ikke helt det. For Nick skjønner - litt sent - at Sarahs og Matts lykke vil bety kjærlighetssorg for ham selv.
«Hysterisk morsom og rørende.» Heat
«En strålende, feststemt romantisk historie.» My Weekly