Den siste Weynfeldt

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Ganesa forl. 2010 Innbundet

Adrian Weyfeldts rolige ungkarsliv er definitivt over da han en kveld lar seg overtale av den unge Lorena til å ta henne med seg hjem. I sentrum av historien står en kunstauksjon, en eldre konkursrammet kunstelsker som har mistet hele samlingen sin, et berømt maleri som både finnes om original og forfalskning, og spørsmålet om hvorvidt den ytterst kultiverte og korrekte Weynfeldt, som arbeider som kunstekspert for et kjent internasjonalt auksjonshus, klarer å motstå fristelsen til å gjøre noe han aldri har gjort før.

Forlag Ganesa forl.

Genre Thrillere