Den siste bankboksen

kriminalroman

Gyldendal 2018 Innbundet

Hva kan skjule seg i en bankboks man ikke finner eieren til? Hvem hadde interesse av å ta livet av den enslige bankfunksjonæren Eva Berg, som blir funnet drept i sitt hjem på Fredensborg i Oslo? Politiførstebetjent Frans Nansen får saken. Han er alenepappa med et usunt forhold til mat. Etter konas død har han fått et stort, åpent sår i sjelen som han forsøker å tette med sjokolade og frossenpizza, og han nærmer seg nå 140 kilo. Nansen og partneren Henke får snart vite at de aller siste bankboksene som skal avvikles er utsatt for innbrudd, og at en nøkkelperson er sporløst forsvunnet. I Karibia jakter en nordmann i eksil en enorm skatt som befinner seg på havbunnen utenfor kysten av Columbia. Det skal etter hvert vise seg at skattejakten har forbindelse til hendelsene i Oslo.

ISBN13 9788205508835

EAN 9788205508835

Kjempe spennende! Elsker mystikken rundt diamanter, skatter, bankboks, historier som flettes inn i hverandre. En kjempe bonus at det er en norsk forfatter. Tommel opp!

• "Sekten som gjenoppsto" av Mariette Lindstein
  • "Den talentfulle bøddelen - thriller" av Olav W. Rokseth