Den hvite manns grav

av (forfatter) og Per Kristian Gudmundsen (oversetter).

Gyldendal 2011 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Bruce Medway blir tilbudt jobb av en fyr som kaller seg Feite-Paul. Han skal levere en pakke til en kar som ikke vil handle med andre enn hvite menn. I bytte vil han få en konvolutt med penger. Medway konfronteres med folk som ikke skyr noen midler for å nå målene sine; pornoforhandlere, diamantsmuglere, våpenselgere, leiemordere og korrupte tjenestemenn. Og ikke minst møter han vold og død. Dette er den andre boka om Bruce Medway.

Bruce Medway - mannen som fikser det meste for et godt honorar - blant pornoforhandlere, diamantsmuglere, våpenselgere og leiemordere. Bruce Medway pleier en solid bakrus med dårlig kaffe i en bar på Elfenbenskysten. Før han rekker å bestille en iskald pils, står den foran ham. Fyren som spanderer, kaller seg Feite-Paul, og alle Medways instinkter sier nei da han tilbyr ham en jobb. Men Bruce Medway er for blakk til å følge magefølelsen sin. Dessuten skal han bare levere en pakke for Feite-Paul til en kar som ikke vil handle med andre enn hvite menn. Han skal gi fra seg pakken og ta imot en konvolutt med penger. Men Feite-Paul er ikke lenge alene om Medways oppmerksomhet; jobbene står plutselig i kø - blant annet skal han passe på den rike Ron Collins, som skal kjøpe diamanter. Bruce Medway konfronteres med folk som ikke skyr noen midler for å nå målene sine -; pornoforhandlere, diamantsmuglere, våpenselgere, leiemordere og korrupte tjenestemenn. Ikke minst møter han vold og død.Den hvite manns grav er den andre i en serie på fire bøker fra Vest-Afrika. Gyldendal har tidligere utgitt den første boken i serien, Mørkets makter, samt fire av Robert Wilsons senere romaner. For den første av disse bøkene, Et lite drap i Lisboa (norsk utgave 2002), fikk han den prestisjefylte Gold Dagger Award.

ISBN13 9788205410213

EAN 9788205410213