De fire løgnerne

av (forfatter), Hilde Stubhaug (oversetter) og Petronella Barker (oppleser).

Lydbokforlaget 2018 Lydfil

De lovet å være ærlige mot hverandre, men en av dem lyver. Tekstmeldingen kommer midt på natten. Det er bare tre små ord: Jeg trenger deg. Isa dropper alt, tar med seg sin lille datter og drar straks til Salten. Her gikk hun på kostskole sammen med sine tre beste venninner. Venninnene pleide å spille noe de kalte «lyvespillet». De konkurrerte om å fortelle usanne historier til skolekameratene, og hvis de ble trodd, fikk de poeng. Det var bare en regel: De skulle aldri lyve til hverandre. Nå, sytten år med hemmeligheter senere, har det blitt funnet noe grusomt på stranden. Noe som får alle fire til å dra tilbake og konfrontere sin fortid. Det blir ingen hyggelig gjenforening, det er på tide å fortelle den sanne historien.Ruth Ware har tidligere skrevet bestselgerne «I en mørk, mørk skog» og «Kvinnen i lugar 10». «De fire løgnerne» er hennes tredje bok.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2018

Format Lydfil

Genre Psykologiske thrillere

Jeg kjedet meg da jeg leste denne boken. Synes den er skrevet på en overfladisk måte, det er ingen dybde i boken. Enkel og lettlest og grei handling dersom man trenger noe som ikke trenger for mye anstrengelse. Man ser fort hvordan fortellingen vil utarte seg og kan tenke seg hvordan den slutter.
Jeg kommer ikke innpå de forskjellige personene slik som man ofte gjør med de bøkene som er skrevet av nordiske forfattere, men igjen så er dette en del av Ware's skrivemåte.

Wow! Denne boka gikk rett hjem hos meg!

Har lyst til å lese disse bøkene.

Bøker jeg har lest i 2019 som tilhører leseutfordringen.

• "Djevelpakten" av Max Seeck
  • "Siste gang jeg så deg" av Liv Constantine