Coco Chanel

Gyldendal 2011 Heftet

Boka forteller om livet til moteikonet Coco Chanel, hun som står bak bl.a. parfymen Chanel No. 5 og "den lille sorte". Den beskriver hvordan jenta fra fattighuset endte opp som verdens største moteskaper.

Jenta fra fattighuset som ble verdens mest kjente moteskaper.

Coco Chanel, designeren bak Chanel No. 5 og "den lille sorte", er anerkjent som det største moteikonet av alle.
Da magasinet The Times skulle kåre århundrets hundre viktigste og innflytelsesrike personligheter, fikk Coco Chanel en naturlig plass blant dem. De siste par årene er det blitt laget tre filmer samt en tv-serie om henne.
Interessen for Coco Chanel skyldes nok ikke bare at hun fremdeles er et stilikon, men også et forbilde for mange kvinner. Hun var villig til å gå langt, bruke andre mennesker og ofre mye for å nå sine mål. Livshistorien hennes er derfor ikke bare vakker.
Sissel Hoffengh arbeider som kommentator, trend- og portrettjournalist i Dagsavisen og skriver om norsk klesdesign for Oslo Fashion Week Magasinet. Hun er opptatt av å formidle at mote faktisk ikke bare er godt stoff, men også viktig stoff. I 2009 fikk hun Oslo Fashion Weeks pris for Beste motejournalist.

ISBN13 9788205403994

EAN 9788205403994

Serie Ikon

Omtalt sted Frankrike

Omtalt person Coco Chanel

Leste bøker 2018

• "Barack Obama - veien til Det hvite hus" av Knut Lindh
  • "Fortellingen om Barack Obama - mannen som ble USAs første svarte president og som vant Nobels fredspris" av Bjørn Hansen
  • "Gater uten navn" av Randa Abdel-Fattah
  • "Virginia Woolf" av Hilde Hagerup