Fortellingen om Barack Obama

mannen som ble USAs første svarte president og som vant Nobels fredspris

Kagge 2009 Innbundet

Boken tar for seg livet til Barack Obama fra han var en liten gutt til han ble president i USA. Her fortelles det blant annet om barndommen i Indonesia, hans første møte med Michelle, karrieren som politiker, valgkampen og livet som president.

Allerede da han var liten gutt, visste Barack Hussein Obama at han var annerledes. Navnet hans var rart, og han ble ertet i skolegården. Han flyttet fra Hawaii til Indonesia og vokste opp med to krokodiller i en dam i hagen og en apekatt som kjæledyr. Som voksen ville han hjelpe de fattige i det verste slumstrøket i Chicago, og han ble politiker. Barack Obama er den første fargede og en av de yngste presidenter i USAs historie. Høsten 2009 ble han tildelt Nobels fredspris.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2009

Serie Fortellingen om

Omtalt sted USA

Omtalt person Barack Obama

Enkelt biografi (skrevet for barn/ungdom), men for meg som ikke kan noe om Barack Obama var den alikevel informativ.

• "Fortellingen om Gro Harlem Brundtland - jenta som ble Norges statsminister og hele verdens doktor" av Anniken Huitfeldt
  • "Fortellingen om Marit Bjørgen - trønderjenta som ble hele verdens VM-dronning" av Anette Bøe
  • "Fortellingen om Roald Amundsen - verdens største polfarer og førstemann på Sydpolen" av Alexander Wisting
  • "Fortellingen om Petter Northug jr. - nordtrønderen som ble verdens beste skiløper" av Carina Olset
  • "Fortellingen om Robert Pattinson - Twilight-vampyren som sjarmerte en hel verden" av Hillevi Forsman
  • "Fortellingen om Rosenborg - "troillongan" som vant hele kongeriket og rundspilte halve Europa" av Jørgen Stuevold
  • "Fortellingen om Cristiano Ronaldo - fattiggutten som ble verdens beste fotballspiller" av Tom Stalsberg
  • "Fortellingen om Alexander Rybak - askeladden som dro ut i verden og vant alles hjerter" av Per Asbjørn Risnes
  • "Fortellingen om Brann - klubben hele Norge brenner for" av Eduardo Andersen
  • "Fortellingen om Manchester United - arbeiderklubben som ble verdens beste fotballag" av Ronny Johnsen
  • "Fortellingen om Michael Jackson - barnestjernen som ikke ville bli voksen" av Silje Larsen Borgan
  • "Fortellingen om Rihanna - skolejenta som ble popprinsesse" av Celine Irgens Aagaard