Blues for en aldrende morder

en thriller

Gyldendal 2004 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Gjennom mer en femti år har Jonatan Ruud skjøttet sitt arbeid som leiemorder på en prikkfri og enkel måte. En dag går det imidlertid galt. Offeret blir skutt rett før Ruud ankommer, og når han hører sirenene som nærmer seg, skjønner han at noen har lokket han i ei felle. Plutselig er han ikke jeger lenger, men den som blir jaget.

En elegant og annerledes thriller om en aldrende leiemorder og tegneserietegner . og hans siste jobb. Jonathan Ruud er en aldrende leiemorder og tegneserietegner. Gjennom femti år har han gjennomført sine drap prikkfritt og enkelt, på oppdrag fra en ukjent arbeidsgiver. Sitt offentlige liv har han levd i stillferdig ensomhet og ro, som tegneserietegner . med daglige striper på trykk i førti.femti aviser over hele Europa. Men en dag går det galt. Et utpekt offer blir skutt noen minutter før Ruud ankommer, og alt for raskt høres lyden av sirener som nærmer seg. Noen har satt opp en felle for ham, og plutselig er han ikke lenger jeger, men jaget. Jaget av dem som har best forutsetninger for å ta ham: Hans arbeidgiver i mordbransjen. Men en gammel og rutinert morder lar seg faktisk ikke ta så lett.Thore Hansen har skrevet en overraskende, annerledes og meget elegant thriller. Om en mann vi ikke har møtt maken til, med to liv og skyhøy yrkesstolthet i dem begge, med streng moral og anstendighet . og en meget spiss syl på innerlommen.

Utgivelsesår 2004

• "Høstfabel" av Thore Hansen
  • "Den vidunderlige leken" av Thore Hansen
  • "En vind fylt av tusen sommere" av Thore Hansen
  • "Grand Marine" av Inger Marie Spange
  • "Skogene kommer - hun var halvt alv, halvt menneske og et bindeledd mellom to verdener" av Thore Hansen