Bobadilla Brun og den udødelige makrellen

av (forfatter) og Thore Hansen (illustratør).

Gyldendal 2003 Innbundet

Bobadilla Brun bor på en meget hemmelig strand ytterst i havgapet. Han er midt i mellom gammel og ung og under nesen har han en busket bart. Dette er fortellingen om Bobadilla Brun, vennen hans, den udødelige makrellen, og Hr. Rhino, neshornet som en dag strander med en båt. Rhino forteller om hvordan det gikk til at han, som neshorn på savannene i Afrika ble ført ut på havet, til han som skibbrudden strander hos Bobadilla Brun.

Fantastisk fortelling fra Thore Hansen «På en meget hemmelig strand ytterst i havgapet bor Bobadilla Brun. Han er midt mellom gammel og ung og under nesen har han en busket bart med en god del rødt i.» Slik starter den merkelige og fascinerende fortellingen om Bobadilla Brun, vennen hans, den udødelige makrellen, og Hr.Rhino, neshornet som en dag strander med en båt. Og Rhino forteller den spennende historien om hvordan det gikk til at han som neshorn på savannene i Afrika ble ført ut på havet og som skibbrudden strander hos Bobadilla Brun.

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205307599