Blindtunnel

av (forfatter) og Lars Lenth (oversetter).

Kagge 2020 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Et barnelik i en forlatt tunnel vekker en farlig historie til live. Daniel har mistet jobben og ønsker seg vekk fra livet i Sverige. Sonja går med på å selge rekkehuset og søke drømmen om et annet liv - på en vingård fjernt fra deres gamle hverdag. Gården ligger i Tsjekkia, i området som en gang kaltes Sudetenland og var del av Hitlers rike. Den har stått tom i årtier, vinmarkene er overgrodde. Når Daniel slår opp en gjenmurt vegg i kjelleren, forvandles det nye livsprosjektet til et mareritt. Snart forstår Sonja hvorfor huset mangler speil.

Nominert til Årets beste krimroman i Sverige!

Et barnelik i en forlatt tunnel vekker en farlig historie til live.

Snart forstår Sonja hvorfor huset mangler speil.

«Tove Alsterdal har levert enda en strålende krimhistorie som er større enn seg selv.»
Terningkast 5, Stavanger Aftenblad

Forlag Kagge

Genre Thriller

Omtalt sted Tsjekkia

Litt langsom krim, men interessant, stigende spenning og lærerikt om et område i Tjekkia som har skjult historie fra etterkrigstiden. Mer i bloggen her

• "Dykket" av Frits De Bourg
  • "Når stormen aldri løyer" av Lars Helle