Blindtunnel

av (forfatter) og Lars Lenth (oversetter).

Kagge 2020 E-bok

Et barnelik i en forlatt tunnel vekker en farlig historie til live. Daniel har mistet jobben og ønsker seg vekk fra livet i Sverige. Sonja går med på å selge rekkehuset og søke drømmen om et annet liv - på en vingård fjernt fra deres gamle hverdag. Gården ligger i Tsjekkia, i området som en gang kaltes Sudetenland og var del av Hitlers rike. Den har stått tom i årtier, vinmarkene er overgrodde. Når Daniel slår opp en gjenmurt vegg i kjelleren, forvandles det nye livsprosjektet til et mareritt. Snart forstår Sonja hvorfor huset mangler speil.

Blindtunnel er nominert til Årets beste krimroman i Sverige!

Forlag Kagge

Genre Thriller

Omtalt sted Tsjekkia

Litt langsom krim, men interessant, stigende spenning og lærerikt om et område i Tjekkia som har skjult historie fra etterkrigstiden. Mer i bloggen her

• "Lyst til å drepe" av Anki Edvinsson
  • "Vennen - spenningsroman" av Joakim Zander