Battlefield earth

a saga of the year 3000

New Era publications 2000 Heftet

I år 3000 er Jorden en tom ødemark. Planetens befolkning ble nesten utryddet for 1000 år siden og de onde psychloer tømmer planeten for mineraler. De få menneskene som er tilbake lever i fjerntliggende områder og landsbyer, og er truet av utryddelse. Apati og overtro har gjord at folk lever uten håp om en bedre fremtid. Men så drar Jonnie Goodboy Tyler fra landsbyen sin for å jakte etter et bedre liv. Han får de andre til å følge seg i et desperat håp om å jage de fremmende psychloer bort fra Jorden, før de utrydder menneskene og ødelegger Jorden. Boka ble til ut fra forfatterens ønske om å skrive ren, moderne science fiction. Boka er filmatisert.

BATTELFIELD EARTHBY L. RON HUBBARDNOW A MAJOR MOTION PICTURE
In the year 3000, there are no countries, no cities. Earth is an empty wasteland. In eight domed mining installations scattered across the globe, vicious Psychlo aliens grind out the mineral resources of the planet whose population they utterly destroyed a millennium ago. The scant few remnants of humanity hide in villages and remote areas, an endangered species on the brink of extinction.
Apathy and superstition have suppressed all hope when one man, Jonnie Goodboy Tyler, dares to leave his village in search for a better life. Against all odds he marshals the last survivors to join him in a desperate attempt to drive the alien Psychlos from this world before man is lost forever.

Forlag New Era publications

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9781900944885

EAN 9781900944885

Genre Science fiction

Eirik la ut lista over redaktørenes valg - her er tilsvarende liste over lesernes preferanser. Noe er likt, men ulikhetene er spektakulære. Rimeligvis er det engelskspråklige lesere som har gitt sine stemmer her - noen av de mest populære forfatterne har jeg aldri hørt om! Jeg har lest 37 av disse og har ingen ambisjoner om å lese hele lista!