Barn av Otori

Otorienes tid

bok 4

av (forfatter) og Fartein Døvle Jonassen (oversetter).

Cappelen Damm 2010 Heftet

Herr Otori Takeo og hans hustru Kaede har styrt i over seksten år. De tre riker nyter fred, vekst og velstand. Den hellige fuglen hekker i Terayama, og den myteomspunne kirinen er kommet over havet til deres land. Deres framganger har vakt oppmerksomhet hos keiseren og hans general Saga Hideki. Han er lysten på landets rikdommer og ikke minst på Takeos arving, eldstedatteren Shigeko. Samtidig nekter fortidens voldshandlinger og svik å la seg begrave. Familien Kikuta, som har brutt med Stammen, tørster etter hevn over Takoe for drapet på lederen deres. Takeo har mange bekymringer, framfor alt sine yngste døtre, tvillingene Maya og Miki. Dette er en oppfølger til Otori-trilogien og den fjerde romanen om Otoriene.

Herr Otori Takeo og hans hustru Kaede har styrt i over seksten år. De tre riker nyter fred, vekst og velstand. Himmelen synes å smile til dem. Men deres fremganger har vakt oppmerksomhet langt borte i øst, hos keiseren og hans general, krigsherren Saga Hideki, som er lysten på landets rikdommer.
Samtidig nekter fortidens voldshandlinger og svik å la seg begrave. Familien Kikuta, som har brutt med tammen, tørster etter hevn over Takeo for drapet på lederen deres; de har en ivrig støttespiller i Arai Zenko, som aldri har kunnet glemme eller tilgi sin egen fars skamfulle død. Alt det Takeo og Kaede har oppnådd, er truet.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202317744

EAN 9788202317744

Serie Griff

Genre Fantasy

Jeg leste utrolig mye da jeg var yngre. Jeg leser fortsatt bøker som kanskje vil bli kategorisert som ungdomsbøker. Det finnes så himla mye fint. Det er også fint for voksne å lese ungdomsbøker tror jeg, så, ta en kikk.

Bøker jeg har lest, eller skal lese som er gule.

• "Himmelens nett - Otorienes tid" av Lian Hearn
  • "I lys av månen - Otorienes tid" av Lian Hearn