Avsløringer

Schibsted 2014 Heftet

Hermine er lettet over at Constanse er kommet til rette, slik at Malene endelig kan få møte datteren sin. Men møtet mellom mor og datter blir noe ganske annet enn Hermine hadde forestilt seg. - Hva gjør du her? spurte Malene med skingrende stemme. Hermine gispet. - For himmelens skyld, Malene. Hva feiler det deg? Det er jo Constanse! Malene hevet øyenbrynene. - Nei, det er det ikke. Det er din fars tjenestejente. Det er ikke bare Karen og Constanse som har ført sine nærmeste bak lyset - Malene, Constanses mor, har en skjult fortid. Og da hennes hemmelighet avsløres, får det store konsekvenser for mange flere enn henne selv ...

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2014

Serie Skjebnesøstre (14)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid 1750-1799

Omtalt sted Oslo

En spennende serie med en annerledes tvist hvor Constance og Karen bytter plass. En ny verden åpner seg for de begge. Her er det masse mystikk og mange ting som gjør meg nysgjerrig. Mange uløste gåter som driver meg til å lese videre og videre.
Nå er siste bok lest og for en avslutning!! Kunne ikke bedt om en bedre slutt. Avsløringene i de siste bøkene kom som perler på en snor. Var på spent på om jeg kom til å bli overrasket over noen av de, og sannelig det ble jeg. Denne serien kan trygt anbefales. Man blir glad i skjebnesøstrene.

Hovedpersonene Karen og Constanse befinner seg både i farefulle og spennende situasjoner, men historien holder seg likevel på siden av en grense. Det skjer grusomme ting med dem, men de klarer seg. Og selv om de er vågale og modige så blir de ikke overfalt bak hvert hjørne, vel … ikke bak hvert … . De må ikke gjennomgå mer enn det situasjonen tilsier at blir konsekvensen av hva de gjør og de beholdes som sterke og dyktige kvinner.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

• "Narrespill" av Natalie Normann
  • "Jomfrusalget" av Natalie Normann